Operatorul Emirates renunță la comenzile pentru 50 de avioane A350-900 și 20 de aparate A350-1000. Acordul fusese încheiat în anul 2007, iar avioanele ar fi urmat să fie livrate din 2019, cu puțin timp înainte de lansarea noilor Boeing 777X, pentru care operatorul cu sediul în Dubai este principalul cumpărător.
Emirates, cel mai mare operator aerian în funcție de traficul internațional, și-a revizuit necesarul de avioane după ce anul trecut și-a suplimentat comenzile cu 50 de aparate A380.
Decizia surprinzătoare de a renunța la comenzile pentru A350 vine cu doar câteva luni înainte ca aeronavele de acest tip să intre în serviciu comercial.
„A350 este un avion bun, este o navă ecologică, de ultimă oră, dar nu cred că programul de livrare corespunde cu capacitatea actuală de dezvoltare a Emirates”, a declarat Mark D. Martin, director general al firmei Martin Consulting din Dubai.
Acțiunile Airbus sunt în declin cu 4,3%%, iar pe ansamblul acestui an cu 7%, după ce anul trecut valoarea acestora aproape s-a dublat.
Titlurile Rolls-Royce Holdings, care fabrică motoarele pentru avioanele A350, sunt în scădere cu până la 3%.
Președintele Emirates, Tim Clark, care este loial atât Boeing cât și Airbus, a criticat de mult timp A350-1000, afirmând că aparatul nu respectă specificațiile.
Operatori mai mici din regiune, Qatar Airways și Etihad Airways, au criticat la rândul lor avionul. Etihad, din Abu Dhabi, a renunțat la un moment dat la comandă, dar a revenit un an mai târziu.
„Directorul operațional al Airbus, John Leahy, a spus că nu este o veste prea grozavă, dar că alți operatori aerieni au contactat deja compania pentru a acoperi locurile vacante în lista de comenzi. El a adăugat că majoritatea pozițiilor sunt vândute până în 2020, astfel că vânzarea avioanelor nu va fi o problemă.
Avioanele A350-900 au de obicei 315 locuri, iar versiunea A1000 poate transporta 369 de pasageri.